torstai 9. elokuuta 2012

Syksyn alkaessa tuli vastaan ongelma..

Täällä oli tänä aamuna sateinen aamu, lämpötila oli JOPA alle 10 astetta!
Pihalla ei tarjennu enää lököpöksyissä ja ongelmaksi tuli siis housut..
...Ei löytynyt housuja, jotka mahtuisi jalkaan..  Ainoot mitkä menee on sadehousut, mutta niitä ei kehtaa kauheesti pitää muuta kun sadesäällä. Tuulta ja sadetta pitävät välikauden pöksyistä ei mitkään mahdu (mulla niitä oli kaapissa 4 kipaletta..) En kyllä oo kaupasta etsimällä etsinyt, kun en tajunnut, että ei noista tuu mitkään mahtumaan, ajattelin vaan että kai jotkut menee.. ei menny.. :)

Mun ongelmani on se, että oon todellinen kylmäkalle, vilukissa ja mulla on aina kylmä.
 En pärjää ulkona ilman välihousuja ja toppavaatteiden allakin on monta kerrosta: lämpö- ja välikerrastot.. Silti palelee, yleensä..

Mitä hemskuttia mä tuun tänä talvena pukemaan päälleni, kun tiedän jo melkein varmuudelta sen, ettei noi mun toppahousut tule mahtumaan jalkaa.. (ei ne kiinni mene nytkään.. oli pakko kokeilla.)

Yritin googlettaa, josko jotain olisi löytynyt, mutta ei mitään!
Tuli vain farkkuja ja suoria mustia housuja, niitä perusvaatteita.. Mutta kun en tarkene niillä nytkään ulkona, niin ongelma on oikeesti ihan todellinen..
... ja töiden takiahan pihalla pitäsi olla jopa kahdesti päivässä..

Kokeilin miehenkin housuja eilen: ne on liian isoja joka suunnassa, mies on pidempi ja isompi kokoinen, joten eivät oikeen istu minulle.. Mies ei taia ees omistaa toppahousuja, kun tarkenee välikauden housuilla talvellakin..

Löysin yhdet ulkoiluhousut nettikaupasta, hinta 79e. Joten kiitos ei, ei oo tullu mieleenikään maksaa noin paljon housuista, joita käyttää muutaman kuukauden, samalla summalla ostetaan meiän viikon ruoat (siis hoitoviikolla, kun mukana on arjen ruoat ja viikonlopun perheateriat..) Jotain muuta..

Lapset nauro mulle aamulla, kun tuskailin housujen kanssa ennen ulos lähtöä.. Yhtiä housuja koitin tunkea jalkaani, kun poika sano hiukan kauhuissaan, että älä sitä vauvaa ulos punnerra vielä. En sitten enää edes kokeillut loppuun asti..

Toppatakin oon jo ostanu, se helpottaa arkea siinä mielessä, että se ainakin lämmittää takapuolen.
(Malli on H&M mama, ostettu käytettynä..) Kuvat on hiukan erikoisia, kuvaajana on oma 5v...:)



Kuomat mulla on ollut käytössä jo viisi vuotta, muilla ei tarkene.. :)


Yksi idea löyty netin keskustelupalstalta, jota jäin miettimään.. Jos vain löydän vanhat toppahousuni, ne on jo kulahtaneet ja tarrakiinnitys on rikki.. Ajattelin että niistä voisi tuunata pöksyt, jotka mahtuu. Ehkä leikkaamalla vyötäröä matalammaksi ja lisäämällä siihen resorin?? tai sitten vain lisäämällä kangaskaistaleen vetoketjun ja tarran kohdalle.. Täytyykin lähtee etsimään noita, josko niistä saisi kelpo kaverit pakkaselle.. Mitähän housuja siihen asti käyttäisi..??

3 kommenttia:

  1. Hei joo, mä oon netissä törmänny sellasiin kaistalelisäkkeisiin, mitä housuihin voi laittaa! Ei ollu ees kalliit! Sama ongelma tulee mullekin eteen pian, joten pakko kai itekin miettiä tota kaistaletta...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Vauvauvan nettisivuilta löytyi sellanen kuin Carriwell Flexi Belt, käy kurkkaamassa :)

      Poista
  2. kiitti, täytyykin käydä kattomassa.. :D

    VastaaPoista

Hipsula kiittää kommenteista!

Seuraa Hipsulaa: