sunnuntai 30. maaliskuuta 2014

VIherpeukalo.... tai sitten ei..

KEVÄT!

Oon tässä viime aikoina höpissy paljon miten ihanaa on kun on kevät..
Se on vaan niin ihanaa aikaa!
Mä nautin..


Toisaalta mä inhoan: on märkää ja kurahousuja..
On katupölyä ja maasta nousevaa "pölyä", jonka takia nenä on aivan tukossa..
Olen taas nuhassa.. :(


MUTTA..

Tänäkin vuonna Likka, että minä koitamme saada aikaseksi jotain..


Aloittakaamme urakkamme helposta..

Vihanneskrassia, märällä talouspaperilla, sanotaan ettei tätä voi ryssiä..
Katsotaan miten käy. (muoks. nää itää jo..??)

Lisäksi on nyt sit rairuohot ja Ohrat kupeissaan
- tämä nyt on monesti jo tehty, ehkä onnistumme tänäkin vuonna..
- laitan parempia kuvia kun ollaan saatu vihreää eloa noihin purkkeihin ;)

Myös hiukan herneitä kupissa, yleisesti sanoen "varma nakki"!

Toisaalta vaikeutta haasteeseen: persilja ja tilli.
Joskus onnistuu loistavasti, toisinaan ei sitten millään.. Katsotaan miten nyt käy..

Onhan tuossa sitten vielä siemenpusseja kerrakseen, jos koitetaan niitäkin hiukan myöhemmin.
Yleensä näissä ei voi kun epäonnistua, mutta jospa joskus olisi se hetki, kun oikeesti onnistuttaisiin..??

Lisäksi on vielä mysteeri: Purkki, jossa oli istutettuna viime vuonna tilliä (mullat vaihdettu melkeen kokonaan) ja nyt isketty pari viikkoa sitten peruna "kasvamaan".. EI  kai perunassa violettia vartta kasva?? Niin ja siis se kasvaa perunan vieressä, ei perunasta, joten se ei oo perunaa! ;)

Jepjep.. melkonen viherpeukalo! Aina on pakko yrittää, muuten ei voi voittaa! :D



Mä oon äärettömän hyvä tappamaan kukkia!
Anoppi on jopa tuonu jotain palmun sukulaisia mulle "viimeselle matkalle", koska ne ei oo muualla yhtänopeesti päässy niistä eroon...  
Mulla ei oo mikään menestynyt yli 6kk ja nyt oon kyl aika ylpee sillä:

oon saanu pidettyä hengissä viherkasveja jo kohta 2 vuotta!!


Tässäpä saavutuksia.. Vieläpä ihan hyvän näköisiä, jos uskaltaa sanoa..

Ylärivissä on joku pääsiäiskaktus tms. joka kukkii 2-3 kertaa vuodesa.. Viimeksi se kukki jouluna!
Ensin mulla oli yksi (tuo vasen yläkuva,) joka on säilyny pisimpään, siitä innostuneena ostin toisen tuon missä on pinkki pupu (sekin säilyny jo pitkään) ja nyt joulun alla ostettiin tuo ylärivin keskimmäinen, (jossa näkyy ruskea nalle), mutta se oli pitkään tosi huonolla hapella, nyt jo parempaan päin.  Siihen on likka kohta 7v pistänyt piristykseksi vaikka mitä, jotta kukka jaksaisi taas virota!.. :D

Uusimmat on  nämä alarivin vihreät mötisköt.
Peikonlehti, (tiedän, myrkyllinen!!  se onkin olkkarin viimesessä nurkassa!) Mutta muistan kun kotona oli tällänen, n. 2.5m korkea, kiipeili pitkin portaiden alusia ja voi hyvin vuosia! Päätin sit et kokeilen!  Vielä se on pirteän näköinen!

Likka sai sitten itselleen mahtavan näköisen juorun!  Sillä on violetit lehden aluset ja se kukkii jo! On ollut meillä vasta viikon ja ostettaessa siinä ei ollut kukkia! Lehdet on ihana värikkäät ja tyttö tykkää siitä kovasti. Oon sanonu et se tykkää kun sille puhuu ja likka onkin vissiin puhunu, sillä kukka on oikeen nostanut vartensa ja saanut n. 10 cm lisä pituutta siitä, millanen nysä se ostettaessa oli! Aivan ihanan näköinen ja likkojen huoneeseen sopiva ostos!

* PS. En mee takuuseen, et kukkien nimet on oikein ;)




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Hipsula kiittää kommenteista!

Seuraa Hipsulaa: